BLOG MiPBP w Żninie

Moje zdjęcie
Żnin, kujawsko-pomorskie, Poland
Najlepsza biblioteka w powiecie żnińskim

wtorek, 29 września 2020

Po latach znów w Żninie

 25 września 2020 r. w Miejskiej i Powiatowej Bibliotece Publicznej w Żninie gościł Jerzy Lach – reżyser, pisarz, autor książki „Miejsce, które czeka na Ciebie”.

To właśnie w Żninie zaczęła się  twórcza podróż reżysera, która przeniosła go na warszawskie salony, gdzie zdobywał kolejne kulturalne doświadczenia na stanowiskach dyrektorskich (w Miejskim  Ośrodku Kultury w Podkowie Leśnej k. Warszawy, w Teatrze Praga w Warszawie, Departamencie Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie czy w Warszawskiej Operze Kameralnej).

Dwoistość kariery zawodowej Jerzego Lacha przejawiała się na dwóch płaszczyznach – reżyserskiej  i urzędniczej (w administracji samorządowej), zarówno podczas pracy w Żninie, jak i w Warszawie. Na własnej skórze żninianin odczuł jak trudno jest wejść w świat warszawskich artystów, a oczekiwania i nadzieje często mijają się z rzeczywistością. 

Od niedawna Jerzy Lach jest emerytem i teraz ma czas, by poświęcić się karierze pisarskiej. Spod jego ręki  wyszła już pierwsza książka pt. „Miejsce, które czeka na Ciebie”. Jak powiedział jej autor: - „Ja od dłuższego czasu nosiłem w sobie książkę. Podobno jest taka teoria, że każdy z nas nosi w sobie jakąś książkę i pytanie jest tylko, czy ją napisze, czy też nie. W każdym z nas jest taka potrzeba i ja tę książkę nosiłem w sobie,  chociaż nie wiedziałem o czym to będzie i jak ją napiszę, w jakiej narracji, czy to będzie właśnie trzecioosobowy czy pierwszoosobowy narrator” – stwierdził pisarz.

Podczas spotkania fragmenty powieści autora czytał on sam, jego syn Albert oraz Dominik Księski, a goście z sali zadawali pytania, na które prelegent chętnie odpowiadał. 

 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz